Návody - manuály

- SEO optimalizace internetových stránek

 SEO optimalizace – zaklínadlo internetových stránek 

Každý majitel webu si jistě láme hlavu nad tím, jak zvýšit návštěvnost svých stránek. Cest k dosažení cíle je mnoho, ale často se stává, že od „odborníků“ na SEO problematiku slyšíte protichůdné názory. Tento článek se pokusí přinést pár dobrých rad a návodů jak upravit (optimalizovat) internetové stránky a docílit tak, aby se web objevoval v co nejlepších pozicích při vyhledávání. Mám tím namysli zobrazení webu nejlépe na první straně výsledků vyhledávání ve vyhledávačích (např. Google.cz , Seznam.cz) po zadání klíčových slov tzn. po zadání výrazů, které jsou klíčové pro vaše stránky. 

Nejdůležitější je stále obsah webu

Na úvod si neodpustím připomenout, že web stojí hlavně na kvalitním obsahu. Stále hodně majitelů webových stránek nevěnuje obsahu patřičnou pozornost a výsledkem jsou nekvalitní texty. Častou chybou jsou dlouhé neoddělené texty, které nutí čtenáře neustále posouvat stránky. V dlouhém a těžkopádném textu se uživatel lehce ztratí. U firemních stránek bývá obvyklou chybou všudypřítomná samochvála firmy, ale kvalitní text související s oborem nebo výrobky dané firmy často chybí. V současné době se na webech objevují texty, které jsou čistě napsané pouze jako pomůcka SEO. Takové texty jsou přeplácány stále stejnými, tučně zvýrazněnými a účelově poskládanými výrazy, ve snaze nalákat vyhledávače na tento text. Nejenže to nefunguje, ale bohužel takto upravený text se nedá mnohdy ani číst. Mezi další chyby textů patří např. celé odstavce zvýrazněné tučně, příliš mnoho fontů a stylů písma, přeplácané barevné kombinace textu, složité kombinace odrážek atd. 

Nepodceňujte význam klíčových slov

Prvním krokem pro zvýšení návštěvnosti by měla být analýza klíčových slov. Konkrétně se jedná o slova, která uživatel použije při vyhledávání ve vyhledávačích (např. určité produkty a služby). Jsou to vlastně slova pomocí kterých potřebujete návštěvníka nalákat, aby navštívil vaše internetové stránky. To znamená, že to jsou slova, která přímo souvisí s tématikou vašeho webu (např. souvisí s oborem podnikání vašeho e-shopu nebo firemního webu). Jako konkrétní příklad uvedu web PlayGate.cz jehož hlavním obsahem jsou programy, hry, ovladače a antivirové programy zdarma. Logicky pak klíčová slova pro tento web musí být : programy, freeware, hry, ovladače, antivirové programy, zdarma. Klíčová slova musí být přímo uvedena ve zdrojovém kódu stránek, a to konkrétně takto :

meta name="keywords" content="software, programy, freeware, stahuj, zdarma, ovladače, drivers, hry, game, antivir"

S testem klíčových slov vám pomůže tato internetová stránka :

http://seo-servis.cz/keywords-test-klicovych-slov/  

Oprava chyb ve zdrojovém kódu

Internetové stránky lze vytvořit mnoha způsoby. Zkušení uživatelé jsou schopni napsat web přímo ve zdrojovém kódu, pouze za použití editoru jako např PSPad . Méně zkušení uživatelé mohou použít různé redakční systémy, jako např. Joomla, Wordpress ….. atd., které jim velmi usnadní práci. Každopádně, ať již jste využili jakýkoliv způsob, je dost pravděpodobné, že ve vašem zdrojovém kódu se bude nacházet větši či menší množství chyb. Pro kontrolu můžete použít zdarma dostupnou službu, která kód stránek prověří, najdete ji na této adrese :

http://seo-servis.cz/source-zdrojovy-kod/

Nalezené chyby je pak potřeba jednu po druhé opravit. 

Důležitost zpětných odkazů

Zpětné odkazy směřující na váš web důležité byly, důležité jsou a důležité budou ! A ten důraz, který tomu přikládám myslím opravdu vážně. Když zmiňuji zpětný odkaz, mám tím namysli kvalitní zpětný odkaz, což znamená např. odkaz z textu (článku), který se nachází nejlépe na podobně zaměřených stránkách, jako jsou ty vaše. V dnešní době bych se již snažil vyvarovat patičkám webů, které jsou neúnosně přeplácané velkým množstvím různých odkazů. Také automatické systémy pro výměnu odkazů nemusí být pro váš web přínosem, a to z toho důvodu, že dnešní moderní vyhledávač již dokáže tento způsob výměny odkazů rozpoznat a výsledkem je pak snížení hodnoty takovéto výměny. V nejhorším případě by to vašemu webu mohlo i uškodit. Proto znovu říkám výměna odkazů je velmi důležitá, ale pouze pokud je udělána kvalitně. Množství zpětných odkazů, pozici ve vyhledávačích, návštěvnost a celkový potenciál vašich stránek si můžete ověřit zde :

http://seo-servis.cz/power-sila-stranky/

Užitečné služby, které vám pomohou s optimalizací webu 

Informace o návštěvách : www.alexa.com

Alexa je systém pro analýzu webových stránek, který dokáže zobrazit zajímavé a podrobné informace o návštěvnících vašich stránek.

Simulace internetových prohlížečů : www.browsershots.org

Kdo se zajímá o tvorbu internetových stránek, jistě ví, že je velmi těžké dosáhnout toho, aby se web zobrazoval korektně (tzn. bez chyb) ve všech běžně používaných webových prohlížečích. Myslete na to, že na vaše stránky nechodí pouze uživatelé z PC s OS Windows a prohlížečem Internet Explorer, Mozila Firefox, Opera nebo Google Chrome. Důležité je, aby se vaše stránky zobrazili správně v co největším množství prohlížečů. Pokud se do tohoto těžkého úkolu pustíte, věřte, že služba BrowserShots bude vašim silným pomocníkem. BrowserShots totiž umí zobrazit vaši webovou stránku tak, jak bude vypadat v 74 různých prohlížečích a na operačních systémech Windows, Linux, Mac OS a dalších.

Vytisknout