PPC systémy aneb platba za kliknutí
PPC reklama –> platba za kliknutí na Váš inzerát –> kliknutí, které přivede zákazníka.
Jednoduše řečeno : neplatíte za zobrazování inzerátu (banneru), ale platíte až ve chvíli, kdy na vaši reklamu někdo klikne, tzn. za návštěvníka, který takto přichází na Váš web nebo e-shop.
Nejvíce používané reklamní systémy v ČR jsou Sklik.cz (od Seznam.cz) a AdWords (od Google.com) .
PPC reklamu si může spravovat každý sám po registraci a přihlášení v příslušném PPC systému.
Pokud na to nemáte čas, lidi nebo nervy, tak můžete tento úkol (vytvoření a spravování kampaní) zadat někomu s patřičnými znalostmi reklamních systémů. Např. teamu PlayGate.cz
Pokud již svěříte tento úkol jiné osobě či firmě, trvejte vždy na možnosti přístupu k účtu PPC a nechte se pravidelně informovat o průběhu kampaní tzn. dostávat statistické údaje o počtu zobrazení Vašich inzerátů, množství Prokliků, průměrné ceně za Proklik, průměrné pozici zobrazení atd.
Zkrátka hlídejte si průběh Vaší investice.
Informace k systému Sklik.cz : http://napoveda.sklik.cz/cz/
Informace k systému AdWords : http://support.google.com/adwords/?hl=cs